merka merka .

merka

کاربرد آبنما پرده ای چیست


  از این رو امروزه در سراسر پهنه بسیاری از شهرهای پیشرفته کشورهای دنیا آبنماهایی ساخته شده از برای ایجاد شور و شادی و آرامش مردم ، در دهه‌های گذشته به ویژه از سالیان دهه‌های ۲۰ تا ۶۰  بیشتر میدان‌acها و پارک‌های شهرهای ایران دارای آبنما  شده بودند. 

آبنما  تشکیل شده از فواره و آب راکد است که ایجاد کننده  فضایی زیبا و آرامش بخش و همچنین متعادل ساختن هوا در محیط داخلی یا بیرونی خانه ،پارک ها ، فضاهای سبز عمومی ، مراکز تفریحی و… ساخته می شود.

آبنماها همیشه در زمان های مختلف باستان، با نماد خاصی بیان می شدند. به عنوان نمونه در زمان رم باستان آن ها را با مجسمه هایی سنگی یا برنزی یا اشکال حیوانات یا قهرمانان عصر خود تزئین می کردند که نمادی از قدرت وشجاعت  آنها بوده است.

لویی چهاردهم در باغ ورسای نمونه هایی خاصی از آبنما را نشان داده است که نماد قدرت خود بر طبیعت بوده است. طراحی آبنما بستگی به محیط اطرافش دارد. در محیط های آرام و بی سر و صدا ایجاد چشمه و جویبار و در محیط های پر ازدحام و شلوغ، ساخت آبنما بصورت آبشار و فواره های بزرگ انجام می شود .

آبنما نوشتاری : این مدل آبنما از نظر طراحی و ساخت بسیار حرفه‌ای می باشد. در این آبنما از تکنولوژی سلونوئید ولوهایی بکار برده می‌شود که بعضی اوقات با توجه به درخواست کارفرما، نوع طراحی و رزولوشن آبنما در دسته‌بندی 80 تایی به همراه نازل‌های ویژه در مساحت یک متر جای‌گذاری می‌شود. 

در این مدل از آبنما می‌توانیم  از نرم‌ افزار قوی و خاصی استفاده کنیم که چراغ‌های سیستم نور پردازی را به صورت تکی کنترل کند و کلمات یا شکل‌های مورد نظر خود را درآن طراحی و به اجرا دراورد . همچنین   آبنما نوشتاری  را می توان با موزیک یا بدون موزیک و با نمایش پیام های مختلف همچون: پیام تبریک سال نو و ... طراحی کرد و محیطی دلنشین و زیبا ، جذاب و چشم نواز و ارامش بخش را به وجود آورد.

آبنما پرده ای : یکی از لطیف ترین و زیبا ترین  مدل های ریزش آب در   آبنما پرده ای  نمایانگر  می شود. این آبنما قابل کاربرد در طیف های طولی مختلف و ریزش از ارتفاعی کمتر از طول خود  دارا است. برای تشکیل پرده آب بسته به محل قرارگیری سازه آبی و ابعاد موجود یا نیازمند ساخت سازه فلزی هستیم و یا در صورت وجود ابعاد مناسب می توانیم از دیواره محل ساخت پرده آبی  استفاده کنیم . 

منبع :  abnamazarinco.com

.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۱۹:۲۸ توسط:admin موضوع: نظرات (0)