merka merka .

merka

راهنمای خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

چراغ راهنما چیست؟
چراغ راهنما در بخش پشتی خودرو و در دوسمت و در جوار چراغ های پشتی خودرو واقع شده و رنگی نارنجی دارد. این چراغ ها ممکن است بر روی آینه یا پهلوی بنده خودرو نیز قرار گرفته باشند. این چراغ ها به صورت چشمک زن و فلاشر عملکرده و به همین علت می توانند جلب توجه کافی را برای سایر افراد به همراه داشته باشند، تا مانع از به وجود آمدن تصادفات شوند.

چراغ راهنما چگونه فعال می شود؟
چراغ راهنمای خودرو به واسطه تغییر وضعیت دسته راهنما روشن می شود. این چراغ دو وضعیت دارد. با حرکت دادن دسته به سمت بالا، راهنمای سمت راست و با حرکت دادن دسته راهنما به سمت پایین چراغ سمت چپ را روشن می کند. محل قرارگیری دسته راهنما بسته به مدل خودرو می تواند متغیر باشد.

چراغ فلشر
مدار فلشر خودرو، به گونه ای طراحی شده است، که از چراغ های تعبیه شده برای راهنما به طور همزمان استفاده می کنند. این چراغ ها برای شرایط اضطرار استفاده می شود.

مدار دسته راهنما چگونه است؟
مدار دسته راهنما ارتباط منبع تغذیه با چراغ ها را قطع و وصل می کند. این کلید سه وضعیت دارد. وضعیت اول، حالت پایه و خاموش بودن هر دو راهنما است. وضعیت دوم و سوم نیز شامل انتقال انرژی الکتریکی از باتری خودرو به دو سمت است که در هر وضعیت یکی از این دو حالت اتفاق می افتد.

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۴:۱۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)