merka merka .

merka

حلال چاپ برای چاپ افست، فلسکو، هلیو و غیره

حلال های تخصصی تولید می نماید. علاوه بر سه مورد ذکر شده، یعنی افست، هلیو و فلسکو، حلال برای سایر روش های چاپ نیز موجود است.

حلال پاکسازی ماشین آلات
حتما می دانید که پس از کار با دستگاه چاپ، نیاز به پاکسازی و شستشوی آن است و اصطلاحا رنگ لخته می کند. بازرگانی شیمیایی آبان محصولات شستشوی ماشین آلات و دستگاه های چاپ را نیز برای شما فراهم کرده تا از این بابت نیز آسوده خاطر باشید. برای نگهداری از ماشین آلات گران قیمت چاپ حتما از شستشودهنده های باکیفیت استفاده نمایید.

ترکیبات اصلی تشکیل دهنده مرکب چاپ
– پیگمنت ها: به عنوان ماده اصلی تعیین کننده رنگ، مجموعه ای از دانه های رنگی هستند که با رزین و حلال مخلوط می شوند.

– رزین ها: نوعی از مواد شیمیایی هستند که به حرکت روان رنگدانه ها و چسبیدن آنها به سطح چاپ کمک می کنند.

– حلال چاپی: حلال ها در این میان نقش تعیین کننده ای دارند؛ زیرا با ترکیب شدن با رزین و رنگدانه ها، مرکب حاصل را رقیق می نمایند و فرآیند چاپ را تسهیل می سازند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که حلال چاپی با حلال رنگ که در صنعت رنگ یا نقاشی مورد استفاده قرار می گیرند متفاوت هستند. دلیل این تفاوت نیز این است که نقاشی یا به صورت دستی و یا با دستگاه به شکل پاششی انجام می گیرد، اما سیستم چاپ به صورت مکانیزه انجام می پذیرد.
انواع حلال های پرکاربرد
در صنعت چاپ متناسب با روش چاپ از محصولات شیمیایی و حلال های مختلفی استفاده می شود که در ذیل به معرفی برخی از آنها می پردازیم:

– متوکسی پروپانول: این ماده بسیار سمی است و دارای نقطه اشتعال، سرعت تبخیر پذیری و میزان ویسکوزیته پایینی است. از این مواد غالبا برای مرکب های چاپ فلکسوگرافی و چاپ گراور بهره گرفته می شود.

– اتیل استات: در رقیق نمودن و حل کردن مرکب چاپ و کنترل سرعت خشک شدن مرکب کاربرد دارد.

– ایزوپروپیل الکل: این ماده از میزان سمیت کم و سرعت تبخیر متوسطی برخوردار است و عمدتا به عنوان حلال کمکی مورد استفاده قرار می گیرد.

– متیل اتیل کتون: این حلال چاپ بسیار سمی است، از قدرت حل و سرعت تبخیر بالایی برخوردار است و به کنترل سرعت خشک شدن مرکب یا مرکب چاپ کمک می کند.

– اتیل گلایکول: قابلیت اشتعال ندارد و سرعت تبخیر آن نیز پایین است و از آن به عنوان حلال کمکی و برای کاهش سرعت خشک شدن مرکب چاپ استفاده می کنند.

– سیکلو هگزانون: این محصول میزان سمیت بالایی ندارد و با توجه به سرعت تبخیر پذیری کم، به عنوان حلال کمکی مورد استفاده قرار می گیرد.

https://abanchemical.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۰۴:۴۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)